MOTIEVEN VAN HET mERK

Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat de makers van Nubikk het doel voor ogen hadden om zoveel mogelijk opties in één te proppen: Voor dames, máár ook voor heren. Simpel, máár elegant. Hierbij was het ook gunstig als al die kenmerken werden verzadigd door een aantrekkelijke prijs. Iets waar je goed mee kunt concurreren. Klantvriendelijkheid en gemak zijn een pré voor het bedrijf.

Korte geschiedenis

Nubikk bestaat nog niet zo heel lang. Vanaf 2012 is het merk actief in de schoenen-business. Het merk breidt zich uit via winkels als Omoda, Bijenkorf, VanArendonk etc. Wil je kunnen kiezen uit het volledige assortiment? Dan kun je uiteraard het beste naar de webshop van Nubikk zelf gaan. Deze webshop is in 2015 opgericht en heeft volgens de makers van Nubikk positieve effecten. De combinatie van online en offline kopen, biedt efficiëntie in het koopgedrag van consumenten. Er kan beter opgemerkt worden hoe een klant koopt, wat diegene koopt en kan er beter geschakeld worden op recensies van een product.

 

Factor van ‘FAME’

Toch is de belangrijkste reden van de groeispurt van Nubikk wel dat ze hun weg naar consumenten hebben gevormd via influencers en bloggers. Het voordeel van deze media, is dat ze veel jonge consumenten bereiken. Dit merk is daar in grote mate voor bedoeld. Naar mijn mening is dit een goede aanpak: het is goedkoop en volledig ongedwongen. De huidige reclame op tv geeft me toch een beetje een opjagend gevoel, dat ik bij wijze van spreken direct naar de winkel moet gaan om dat gevleide product aan te schaffen. Nu vind ik het persoonlijk ook niet echt fijn vinden om bij ieder filmpje dat ik op youtube bekijk of iedere pagina die ik op Facebook open een advertentie waar te nemen, maar het ervaart beter dan die meterslange reclames op commerciële omroepen als RTL.

Betalen

Het bedrijf van Nubikk hoopt ook internationaal door te breken door middel van gemakkelijke betaalmethodes. Zo bestaan er oplossingen als giftcards, waarbij het tot de prikkel leidt om te gaan kijken op het internet hoe en waar ze hun giftcard kunnen besteden. Ook achteraf betaalmethodes als Klarna ontvangen veel vertrouwen. Doordat deze dienst het mogelijk maakt om na ontvangst van een bestelling te betalen, kan het aantal aan klanten sterk gaan stijgen. Vanuit mijn eigen standpunt gezien, lijkt dit me logisch. Er is immers meer rust in het koopproces en is er de mogelijkheid tot retourneren zonder een ingewikkelde “geld terug”-situatie, wanneer het product niet voldoet aan de wensen.

Geef een reactie