Wil jouw bedrijf B2B online marketing uitbesteden? Dat is goed mogelijk, want tegenwoordig vindt alles bijna online plaats. Zo ook de oriëntatie process van andere bedrijven. Het is daarom verstandig om met een professionele marketing bureau aan de slag te gaan om het marketingstrategie van het bedrijf te verbeteren. Onder andere door het inzetten van zoekmachine adverteren.

Stappenplan

Marketingbureaus helpen meestal met het B2B online marketing marketing strategie te verbeteren door middel van een stappenplan. Zo willen ze je eerst goed leren kennen. Wat zijn de sterktes en de zwaktes van het bedrijf? Vervolgens worden de beschikbare data geanalyseerd om zo een plan te kunnen opstellen. Deze data kan over alles gaan zoals het aantal bezoekers binnen de website, verkoopcijfers en het zoekgedrag. Zo wordt er een plan van aanpak uitgestippeld om bijvoorbeeld door middel van zoekmachine adverteren meer bezoekers te trekken naar de website. Samen wordt er dan voor gezorgd dat het op de juiste manier bedrijfsgericht aangepakt wordt. Tot slot ontstaan er gedurende het traject nieuwe data die geanalyseerd wordt. Dit wordt dan weer indien nodig geoptimaliseerd.

Zichtbaar met SEA

Binnen de B2B online marketing wereld, worden er vaak zoekmachine advertenties ingezet om bezoeken naar de website te stimuleren. Deze bezoeken kunnen uiteindelijk ervoor zorgen dat er bepaalde conversies behaald worden, zoals een aankoop binnen een webshop. Deze advertenties worden door middel van Google Ads gemaakt. Zo heb je ook verschillende soorten advertenties zoals: display, shopping, remarketing en tekstadvertenties. SEA zorgt ervoor dat je met betaalde advertenties terecht komt in de topposities van Google. Door te betalen per klik aan Google is dit een erg effectieve manier om jouw bedrijf in kaart te zetten, want voor de vertoningen hoef je natuurlijk niet te betalen. Heb jij bijvoorbeeld een webshop? Dan is het slim om te gaan focussen op Google Shopping. Dit zorgt ervoor dat jouw producten eruit springen, waardoor je meer producten zal gaan verkopen.

Doelgroep

Het is erg eenvoudig om binnen de B2B online marketing te focussen op de juiste doelgroep door gebruik te maken van zoekmachine adverteren. Dit kan door een functie genaamd “targeting” binnen Ads. Hiermee kan jij de advertenties laten weergeven aan mensen met een bepaalde voorkeur aan interesses. Daar stopt het echter niet bij, want het is ook mogelijk op demografische gegevens te filteren. Je kan de advertenties bijvoorbeeld alleen aan de mannelijke gebruikers tonen. Dit is vooral handig als je specifieke producten of diensten levert aan een geslacht. Zo is het ook mogelijk om alleen te richten op een bepaalde locatie. Dit is een geweldige functie voor lokale B2B bedrijven.

Geef een reactie